Ako na sociálne siete z pohľadu značky?

V dnešnej dobe je komunikácia na sociálnych sieťach takmer bežnou záležitosťou. Ako si však vybrať medzi obrovským množstvom sociálnych sietí?
Blog | 30.03.2020

Existuje  mnoho druhou sociálnych sietí, ktoré sa od seba líšia svojim zameraním, počtom užívateľov ale hlavne typom užívateľov. Pre efektívne budovanie značky svojej spoločnosti je nutné ako prvé zvoliť tu správnu sieť, kde sa nachádza naša cieľová skupina a následne zvoliť ten správny obsah, ktorý budeme komunikovať.

Facebook

Najznámejšia modrá sociálna sieť, na ktorej trávi svoj čas okolo 1,5 miliardy užívateľov. Títo užívatelia stihnú za jeden mesiac nahrať 2 miliardy fotiek, 14 miliónov videí a 3 milióny udalostí. Na Facebooku sa môže zaregistrovať akákoľvek spoločnosť, podstatné však je či jej produkt dokáže užívateľov zaujať. Je pravdou, že Facebook umožňuje komunikovať takmer každej spoločnosti, keďže umožňuje pridávať nie len textové statusy, ale aj fotky, či videá. Jednou z noviniek je aj vysielanie videa naživo čo využívajú najmä televízie, rádiostanice, ale aj bežné spoločnosti. Veľkým plusom pre marketérov sú najmä štatistiky, ktoré naša stránka dosahuje a tie poskytujú detailný pohľad o správaní našich fanúšikoch. Okrem tohto pohľadu môžeme pomocou Facebooku cieliť reklamu a príspevky tak presne, že ich môžeme  cieliť aj na ľubovoľnú obec na Slovensku.

Instagram

Máte zaujímavý obrázkový obsah, poskytujete zážitok či umelecké diela? Potom je táto sieť práve pre Vás. Táto sieť je založená na prísloví 1x vidieť je viac ako stokrát počuť. Instagram má už aj na Slovensku množstvo užívateľov a to najmä medzi mladšou generáciou. Vďaka zaujímavým #hashtagom priradeným k fotkám, môžete získať zákazníkov aj zo zahraničia, keďže užívatelia vyhľadávajú príspevky na základe ich záujmu podľa hashtagov. Podobnou sieťou ako Instagram je Pinterest, ktorý na Slovensku ešte nie je taký rozšírený, ale je zaujímavý najmä medzi grafikmi, dizajnérmi či ostatnými umelcami.

Twitter

Mikroblogovacia sieť zo San Franciska síce nemá na Slovensku takú obľubu ako Facebook, ale postupne jej obľúbenosť rastie a ignorovať jej vplyv by bola chyba každej značky. Twitter umožňuje pridávať príspevky s maximálnym počtom 140 znakov. Ako najefektívnejšie sa ukazujú tie, ktoré obsahujú okolo 100 znakov, keďže nevytvárajú prekážku k interakcii a ľudia ich môžu retweetovať či pridať mention. Aj twitter nám umožní získavať zahraničných užívateľov pomocou pridávania #hashtagov k jednotlivým príspevkom a vzájomným označovaním (mention). Táto sieť nám umožňuje viesť dialóg, čo je pri budovaní značky a lojálnosti neodmysliteľnou súčasťou.

Linked in

Sociálna sieť LinkedIn pre profesionálov. Ak pôsobíte na trhu B2B určite by ste nemali túto sieť ignorovať. Okrem networkingu medzi kolegami či potenciálnymi zamestnávateľmi tu môžete hľadať aj svojich budúcich zákazníkov. Ako sme spomínali je to sieť profesionálov, preto aj komunikácia musí byť zjavne odlišná a tomuto faktu prispôsobená. Komunikujte medzinárodne. Anglicky už dnes vie takmer každý a ak by boli Vaše príspevky iba v slovenčine, pripravili by ste sa o množstvo klientov zo zahraničia. Odbornosť a profesionalita vládne na tejto sieti čo napovedá o užívateľoch. 

Ak si neviete poradiť so založením a administráciou soc. siete, radi vám pomôžeme :)