10 výhod silnej značky

Čo je pre silné značky samozrejmosťou, ale ostatné to netušia ani v snoch? Zistite, aké výhody firme prinesie cielený a kvalitný branding.
Blog | 30.03.2022

V tomto blogu si prejdeme 10 výhod silného brandu. Čo získavajú firmy z toho, keď pravidelne a cielene investujú do brandingu a brand managementu? A prečo by mali firmy uvažovať o budovaní svojej značky a zaradiť brandbuilding medzi bežné firemné stratégie?

Zdroj/obrázok: Freepik.com

  1. Unikátna pozícia na trhu

V prvom rade silný a dobre rozpoznateľný brand určuje, akú má firma a jej produkty pozíciu na trhu. Ako sme už spomínali v predchádzajúcom blogu Brand a blind test v praxi, značka je veľmi silným a rozhodujúcim faktorom úspechu a predajnosti. Pozícia na trhu je priamo prepojená s tým, ako značku vnímajú zákazníci, alebo v čom je značka lepšia ako ostatné podľa preferencií spotrebiteľa. Keď sa značka aktívne buduje, priamo úmerne s tým sa upevňuje aj jej želaná pozícia na trhu v porovnaní s konkurentmi.

  1. Presila a bariéra pre konkurenciu

Silná značka predstavuje značnú výhodu v boji proti konkurencii. Sila značky, je najlepšie promo do akého firma môže zainvestovať z dlhodobého hľadiska. V odvetviach, kde je jedna alebo pár veľmi silných značiek na trhu, je veľmi ťažké uspieť pre malé a nové brandy, práve vďaka povedomiu a dôvere k silnému brandu, ktorý sa ťažko dobieha. Preto je sila značky akoby pomyslenou bariérou pre nových hráčov, ktorá ich môže odradiť od vstupu na trh.

  1. Zvýšený predaj

Bez zbytočných rečí, silná značka zvyšuje predajnosť produktov. Silné značky sú ľahšie rozpoznateľné na policiach obchodov, ale tak isto samotná dôvera k značke zvyšuje pravdepodobnosť, že sa zákazník rozhodne práve pre kredibilnú značku. Skrátka silná značka rovná sa zvýšený predaj.

  1. Vyjednávacia sila

Silná značka má bez váhania esá v ruke čo sa týka vyjednávania a externých vzťahov. Ide zvyčajne o lepšiu pozíciu pri jednaniach s distribútormi ale aj s dodávateľmi. Výhodou silných značiek nie sú len zvyčajne lepšie finančné možnosti a skúsenosti, ale aj povedomie o značke, ktoré ju robí atraktívnejšou pre prípadnú spoluprácu. Iné firmy, ktoré spolupracujú so silnou značkou si takýmto spôsobom tiež dvíhajú kredit a používajú tento business vzťah ako referenciu.

  1. Vyššie ceny a marže

Silné značky si môžu zvýšiť maržu viac ako neznáme značky, len vďaka svojmu menu a dôveryhodnosti ktorá sa k nim viaže. Veľmi často sa taktiež platí vysoká cena za značku samotnú, kedy si ňou spotrebitelia kupujú prestíž alebo imidž a nie produkt samotný. Silná značka je teda speňažiteľnou hodnotou sama o sebe.

  1. Lojalita k brandu

Značka dokáže ľudí zjednocovať aj rozdeľovať. Dokáže podnecovať vášne, zaujať ale aj znechutiť. Silné značky si svojim aktívnym budovaním vytvárajú skupiny priaznivcov ale aj odporcov, z ktorých vznikajú takzvané ‘’brand tribes’’ alebo aj kmene spájané značkou na základe rovnakých hodnôt a preferencií. Tie sú priamo spojené s lojalitou k značke založenej na dobrých skúsenostiach a dôvere, ktorú značka svojim menom prináša.

  1. Uľahčenie nákupného rozhodovania

Značky ktoré poznáme, nám pomáhajú orientovať sa rýchlejšie medzi horami rôznych produktov a hlavne rozhodovať sa rýchlejšie pri nákupoch a to najmä keď sú ľudia v zhone. Uľahčené nákupné rozhodovanie napomáha k eliminovaniu tej fázy nakupovania, v ktorej zákazník bežne vyhľadáva informácie  a porovnáva rôzne možnosti na trhu. Absolútny ‘‘win’’ pre silné značky.

  1. Vyššia hodnota firmy

Finančná hodnota firiem môže byť zásadne zvýšená, pokiaľ má firma vo vlastníctve silné značky. Taktiež má ale každý dobrý alebo zlý krok značky na trhu priamy vplyv na jej ohodnotenie. Preto by sa značky mali vždy aktívne snažiť budovať si čo najlepšiu reputáciu v každom smere.

  1. Základ pre rozšírenie značiek

Silné značky poskytujú základ pre pretlačenie a využitie pozitívnej percepcie a dobrého mena zo základnej (jadrovej) značky do rozšírených značiek. Nové značky o ktoré sa základná značka rozširuje teda benefitujú z ‘’brand equity’’, teda hodnoty základnej značky.

  1. Certifikácia kvality

V poslednom rade značka samotná sa môže stať certifikátom kvality výrobkov. Táto záruka kvality je často vybudovaná časom a skúsenosťami zákazníkov. Značka má preto jedinečnú príležitosť si vybudovať dôveru u svojich zákazníkov a tým si získať v ich vnímaní záruku kvality, ktorá vždy pri nákupe zaváži.

Zaujala vás téma brandingu? Ak sa chcete dozvedieť viac k danej téme, radi sa s vami podelíme o naše vedomosti prostredníctvom našich najnovších blogov a pomôžeme vám s prípravou úspešnej brandovej stratégie, ktorá vám prinesie želaný efekt.  

Prihláste sa na odber nášho newslettera a získajte najnovšie blogy včas!

       Váš tím Efektívny Marketing.