Na Slovensku kliká na displejové reklamy na internete viac žien ako mužov, keď miera preklikov (CTR) u mužov dosahuje 0,38 %, kým u žien 0,44 %.
Vyššie CTR žien bolo zaznamenané vo väčšine sledovaných krajín v regióne strednej a východnej Európy (CEE). Ukázala to štúdia gemiusAdMonitor od poradenskej spoločnosti Gemius.
Na reklamy reaguje viac ako pätina slovenských užívateľov, čím sa Slovensko spolu s Maďarskom radí v počte preklikov na druhé miesto.
Viac klikajúcich bolo zaznamenaných iba v Poľsku. Slovensko je s priemernou mierou preklikov 0,41 % mierne pod priemerom regiónu CEE (0,45 %). Najvyššiu mieru preklikov zaznamenala štúdia na Ukrajine (0,89 %) a v Chorvátsku (0,71 %).
Najviac klikajú na reklamné bannery 16- až 24-roční užívatelia internetu (0,48 %), čo je charakteristické pre väčšinu skúmaných štátov. O niečo staršia veková kategória (25 - 34 rokov) generuje, naopak, najnižšie CTR o hodnote 0,38 %.
Štúdia zahŕňa kampane merané pomocou nástrojov gemiusDirectEffect a gemiusProfileEffect v 13 štátoch regiónu CEE: v Českej republike, na Slovensku, v Estónsku, Rumunsku, Poľsku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvátsku, Srbsku, Bulharsku, Litve, Lotyšsku a na Ukrajine.
Spoločnosť v týchto štátoch meria aspoň 50 % online reklamných kampaní.
(uverejnené na www.sme.sk, 03.05.2015, zdroj: TASR)