V uliciach sa stretávame s rôznymi formátmi reklamných nosičov. Jedným z najviac využívaných popri cestách, ale aj v blízkosti peších zón, je BILLBOARD.
Štandardný formát billboardu je 5,1 x 2,4m. Billboardovú kampaň je možné zacieliť na konkrétne lokality.
Layout by mal obsahovať:
foto produktu/imidžové foto (alebo ilustráciu)
jednu vetu (nápis)
cenu alebo grafický prvok
samozrejme logo
WEB stránku (prípadne kontaktné číslo, ale nie je to nutné)
Využite nadstavbu na billboard. Natiahnite grafiku na výšku alebo šírku billboardu.
Odporúčame použiť na billboard jeden veľký obrázok. Ak vyberáte presné miesto billboardu, všímajte si aj farbu prostredia v ktorom je billboard vsadený. Aj v tomto prípade je dôležitý kontrast. Farby vyvolávajú emócie. Vysoko kontrastné farby zvyšujú zapamätateľnosť reklamy až o 38%.
Určite sa vám nepáči billboard popísaný kopou textu. Ak máte na jeho prečítanie z idúceho automobilu len 5-7 sekúnd, musíte dostať jasné posolstvo.
To docielite použitím krátkeho výstižného textu s dostatočne veľkým písmom.
Nezabúdajte taktiež na správne medzery medzi písmenami. Billboardy sú ideálne pre slogan.
Vyvarujte sa textu, ktorý má viac ako 7 slov.
Vhodné je používať hrubší font, vyhýbať sa tenkému rezu písmu, pretože písané a ozdobné fonty nemusia byť dobre čitateľné z väčšej vzdialenosti. Naši grafici už vedia ako pracovať s veľkosťou písma a akú hrúbku písma používať.
Aby text na billboarde bol dobre čitateľný, treba ho aj vhodne použiť na podklad. To znamená, ak použijete biely text na svetlom pozadí. Čitateľnosť a teda jeho kontrast sa stráca. Až 80% kupujúcich považuje farbu produktu za hlavný dôvod pre jeho kúpu.
Najčastejšie sa uvádza kontakt na WEB stránku, kde viete vložiť aj viac informácií o ponuke. Okrem WEBu môžete použiť aj telefónne číslo.
Ukážky grafických návrhov si viete pozrieť v našich REFERENCIÁCH