Založili ste si firmu? K nej nepochybne patrí aj vlastná značka a logo. To môžete spraviť jednoduché, alebo sa s ním trochu „pohráte“ a podarí sa vám zanechať v ňom skrytý význam pre svojich klientov či zákazníkov. Pozrite sa, čo skrývajú logá svetových firiem.
1. FedEx
Firma FedEx sa pýši rýchlym a presným dovozom viac, ako ste si mysleli. Hlavné faktory rýchlosť a presnosť promuje aj vo svojom logu, a to prostredníctvom skrytej šípky medzi písmenami E a X.
2. Amazon
Žltá šípka pod názvom spoločnosti mieri od A k písmenu Z, čo zobrazuje širokú ponuku produktov, ktoré online obchod predáva. Táto žltá šípka bola rovnako vytvarovaná aj ako úsmev, čo evokuje spokojnosť zákazníkov.
3. Pinterest
Táto sociálna sieť nie je typickým nástrojom, ako komunikovať s priateľmi či rodinou, no zato s nimi môžete zdieľať rôzne užitočné odkazy či robiť si takzvané nástenky, na ktoré jednoducho pripnete odkaz alebo obrázok. Nie je teda prekvapením, že v písmene P bol zakomponovaný špendlík.
4. Gillette
V logu tejto spoločnosti je na prvý pohľad ťažké nájsť nejaký skrytý zmysel, no ak sa pozriete bližšie, všimnete si, ako žiletka ostro vytvorila písmeno G. Práve to reprezentuje ostrosť a precíznosť týchto žiletiek.
5. VAIO
Prvé dve písmená boli navrhnuté tak, aby vyzerali ako analógový signál. Písmená IO sa zas podobajú na čísla 1 a 0, čo reprezentuje digitálny signál.
6. Cisco
Firma Cisco (americká nadnárodná spoločnosť, ktorá navrhuje, vyrába a predáva sieťové vybavenie) bola založená v San Franciscu, čo vysvetľuje názov firmy. Modré čiary nad logom predstavujú elektromagnet, no tiež symbolizujú ikonický sanfranciský most Golden Gate.
7. Tour de France
Žltý kruh v názve Tour de France nesymbolizuje len slnko – ak sa na to pozriete v koncepte, uvidíte koleso bicykla, pričom písmeno R v slove Tour je veľmi pekným vyobrazením cyklistu.
8. Toblerone
Čokoládové tyčinky Toblerone určite poznáte. Možno ste nevedeli, že značka pochádza z Bernu, hlavného mesta Švajčiarska, ktorý je zároveň známy ako mesto medveďov. Preto si môžete v horách pred názvom všimnúť medveďa.
9. F1
Formula 1 je jednoducho známa aj pod názvom F1. Čierne písmeno F a červený vzor za ním zobrazuje rýchlosť. Kde sa podela jednotka? Ak sa pozriete lepšie, nájdete ju v priestore medzi písmenom F a červeným vzorom.
10. Unilever
Písmeno U v názve firmy Unilever je kreatívne „vyplnené“ rôznymi ikonami, ktoré symbolizujú rôzne aspekty firemného biznisu. Napríklad pery (vpravo vyššie) zobrazujú krásu ale i chuť.
11. NBC
Biely priestor v strede loga vytvára siluetu páva a farby naokolo jeho perie. Symbolika loga hovorí o tom, že televízia NBC (The National Broadcasting Company) je hrdá na svoje spravodajstvo.
12. Beats
Takmer každá športová či hudobná hviezda nosí slúchadlá značky Beats. Nie je preto prekvapením, že práve logo firmy zobrazuje tiež slúchadlá. Písmeno B a červený kruh boli umiestnené tak, aby zobrazovali človeka, čo ich používa.
Prevzaté z www.hnx.sk
Zdroj: adweek.com
Snímka zdroj: nydailynews.com