Task: Product-life cycle, Portfolio Planning & Product Dimensions
Kvalita produktu je iba jednou zo stránok produktovej analýzy...
Viete však čo tvorí jadro vášho produktu? Čo je základný produkt alebo čo je jeho rozšírený produkt a jeho pridaná hodnota? Pri detailnejšej analýze svojho produktu získate lepšie informácie o potenciálnych zákazníkoch, ktorý o váš produkt majú skutočný záujem. Zároveň im viete komunikovať emóciu a informácie ktoré uspokoja ich potrebu skrze váš produkt. Vtedy je marketing úspešný.
Predávate širšiu radu produktov? Nie je ich príliš veľa? Predávate jeden produkt na základe ďalších? Často sa stáva, že spoločnosť má až príliš širokú produktovú radu, čo v konečnom dôsledku má vplyv aj na efektívnosť predaja. Konkurencie je na trhu predsa dosť, tak nekonkurujte sami sebe.
Pocítili ste pokles predaja u určitého produktu a nepoznáte príčinu? V týchto prípadoch je nutné preskúmať fázu produktu v rámci jeho životného cyklu. Je možné že trh má záujem o novú vylepšenú verziu vášho produktu a je potrebné presmerovať sústredenie na vývoj nového produktu.
Máte v portfóliu produkty ktoré znižujú ziskovosť vašej firmy? Správny management produktového portfólia vám nedovolí plytvať na problémové produkty ale pomôže vám sa sústrediť na tie s tým najväčším potenciálom.
Na analýzu produktu a portfólia nadväzuje taktiež tvorba efektívnych marketingových stratégií ako napríklad produktová stratégia, distribučná stratégia alebo stratégia predaja.
Radi ich pre vás odborne a v krátkom čase pripravíme u nás v Efektívnom Marketingu.
- Zistite príčinu poklesu predaja produktu
- Zistite prečo niektoré produkty nie sú ziskové
- Vytvorte úspešné a ziskové produktové portfólio
- Vyriešte Vašim produktom problém zákazníka
- Komunikujte zákazníkom tie správne informácie a emócie o Vašom produkte
‘’My philosophy is that everything starts with a great product.’’ S. Jobs