Rozmýšľate nad vývojom nových produktov? Alebo chcete rozšíriť produktovú radu? Čo ak niektoré produkty sú problematické? Kedy je lepšie mať menej produktov v portfóliu? Čo ak stačí iba vylepšiť existujúce produkty? Ktoré produkty majú potenciál uspieť na nových trhoch?
Toľko a ešte oveľa viac otázok sa vynára, keď chcete, aby vaša firma finančne prosperovala, rozvíjala sa a mala úspech u zákazníkov. Produkt je základný pilier na čom business stojí a produktových stratégií je nespočetne veľa, avšak tá vaša je len jedna. Je potrebné najprv zanalyzovať produkt a portfólio a následne produktovú stratégiu vytvoriť a nájsť. Každý produkt si žiada inú stratégiu a každá firma má svoju vlastnú víziu a cieľ ktorý hodlá naplniť.
Najčastejšie sa stretávame s produktovými stratégiami, ktoré členia produkty podľa ziskovosti a naordinujú stratégiu pre každú skupinu produktu, aby to malo pre firmu čo najlepší finančný efekt a vybalansovalo to silu a stabilitu produktového portfólia. Ďalej sú to stratégie spôsobu uvádzania nových produktov na trh či stratégie na spôsob rastu prostredníctvom produktovej stratégie.
- Udržujte vaše portfólio v balanse
- Stavte na ziskové produkty v portfóliu
- Pripravte si stratégiu pre uvedenie nových produktov na trh
- Zabezpečte si rast firmy na základe produktovej stratégie