Stratégia budovania chcenej pozície na trhu je veľmi úzko spojená s tvorením konkurenčnej výhody. Hovoríme o pozícii na trhu v mysliach zákazníkov v porovnaní s konkurenciou. Pozícia je vybudovaná na základe kritérií v ktorých sa na danom trhu súťaží. V hre sú rôzne parametre ktoré sú dôležité. Je vaša firma lepšia v cenovej politike, alebo naopak poskytujete jedinečný produkt ktorý sa líši od iných produktov rovnakého typu? Pri tvorbe tejto stratégie je taktiež kľúčová analýza konkurencie, ktorá by mala predchádzať tvorbu tejto stratégie.
Niekedy je nutné pozíciu na trhu zmeniť alebo ju vylepšiť. Aká pozícia pre vás funguje najlepšie? Musí byť založená na vašich silných stránkach, zdrojoch a kompetenciách a musí byť lepšia alebo iná od konkurencia aby vedela zákazníka jasne osloviť. Niekedy pozícia nie je iba o produkte či službe ale skrýva sa aj v samotnej značke a jej vnímaní. Aj sila značky môže byť konkurenčnou výhodou a kritériom pre vašu pozičnú stratégiu. Kritérií je neúrekom, dovoľte nám vybrať pre vás na mieru také, ktoré vás posunú... napríklad do novej a ťažko odolateľnej pozície na trhu z ktorej vás konkurencia len tak ľahko nezosadí.
- Ukážte zákazníkom kto ste alebo kým by ste chceli byť
- Posilnite vnímanie svojej značky
- Vylepšite si aktuálnu pozíciu na trhu a v mysli zákazníkov
- Vytvorte si unikátnu konkurenčnú výhodu
- Ukážte zákazníkom v čom vynikáte
- Nastavte správnu komunikáciu so zákazníkom a jej obsah
- Vytvorte si silnú a unikátnu pozíciu na novom trhu