Konkurenčné taktiky sa používajú pri dvoch typoch firemných fáz a s nimi súvisiacimi cieľmi. Prvým cieľom kedy sa využívajú konkurenčné stratégie je budovanie a rast firmy. Vtedy, keď má firma záujem prebojovať sa do určitej pozície na trhu voči konkurentom, expandovať na trhu a zvýšiť svoj trhový podiel musí použiť takzvanú stratégiu ataku. Stratégie ataku sa snažia proaktívne predbehnúť konkurenciu, alebo ju priamo napadnúť a to rôznymi spôsobmi. Preto sú konkurenčné stratégie veľmi zaujímavé, unikátne, kreatívne ale najmä užitočné.
Druhou situáciou, kedy je potrebné použiť konkurenčnú stratégiu je, keď sa firma snaží udržať svoju pozíciu na trhu a odolávať atakom zo strany konkurencie. Tento typ stratégie si vyžaduje mapovanie konkurencie a jej správanie na základe analýzy konkurencie. Tieto taktiky sú takzvané obranné stratégie kedy je stratégia reakciou na atak zo strany konkurencie. Ataky konkurencie môžu byť rôzne. Od intenzívnej reklamy až po novú produktovú radu či zmenu distribučnej stratégie.
Pomôžeme Vám vyhrať hru na mačku a myš, bez ohľadu na to, či ste dravá mačka alebo rýchla a šikovná myš.
- Zistite ako zvýšiť svoj podiel na trhu
- Zistite ako predbehnete svoju konkurenciu
- Zistite ako sa účinne brániť proti strategickým atakom konkurentov
- Zistite ako si udržať svoju pozíciu na trhu