Nato, aby sa Vašim produktom/službám darilo a aby boli zákazníci spokojní, si musíte zodpovedať nasledovné otázky:
Kto sú Vaši zákazníci? Aké sú ich kritériá, na základe ktorých sa rozhodujú o kúpe produktu? Aký je spôsob ich nakupovania? Kedy a kde ich nájdeme? Ako vnímajú produkt/servis Vašej firmy alebo produkt/servis Vašej konkurencie? Aké rôzne skupiny zákazníkov Vašej firmy existujú? Na ktorú z nich by ste sa mali sústrediť? Aké majú jednotlivé zákaznícke skupiny preferencie a koľko Vás ako firmu stoja rôzdielni zákazníci?
Všetky tieto otázky ovplyvňujú výber Vášho portfólia, cenotvorbu, či komunikačné prostriedky, ktoré volíte. Mať prehľad o zákazníckych segmentoch Vám umožní jednoduchšie nastavovať stratégie, spôsob distribúcie, brandbuilding ale aj znížiť výdavky. Presnejšie mierená reklama, presný spôsob vystupovania a komunikácie, to všetko šetrí Vašej firme úsilie, ale hlavne rozpočet. Voľba špecifického segmentu je oveľa úspešnejšia, pretože mierite jednym smerom a preto je väčšia šanca, že svoj cieľ neminiete.
- Predávajte Vaše produkty/služby tým správnym zákazníkom
- Nastavte účinnú komunikačnú stratégiu s Vašimi zákazníkmi
- Zastihnite Vašich zákazníkov na správnom mieste a v správnom čase
- Uľahčite Vašim zákazníkom nákup Vašich produktov
‘’The customer is always right.’’ H.G. Selfridge