Analýza trhu slúži na to aby sa trh, na ktorom firma pôsobí, kvalifikoval a kvantifikoval. Často to zodpovie otázky podnikateľa či má zmysel na danom trhu podnikať a aká reálne výsledky môže očakávať, hlavne čo sa týka zisku a predajnosti v číslach. Veľkosť trhu je jedna z najdôležitejších premenných pre business, ktorá odhaľuje jeho potenciál. Ukazuje koľko kúpyschopných zákazníkov sa nachádza na trhu a teda odhaľuje nakoľko je daný trh lukratívny. Výrazne táto analýza uľahčuje plánovanie odbytu a firma dokáže zabezpečiť optimálne množstvo produktov pre daný trh.
Samotná veľkosť ešte potrebuje byť doplnená o tempo rastu a maximálnu schopnosť absorpcie určitého produktu t.j. koľko kusov sa môže maximálne predať kým bude trh presýtený. Firma si tak vie presne naplánovať výrobné procesy, uskladnenie a vypočítať si predpokladané zisky. S jasným cieľom sa plánuje finančný rozpočet oveľa ľahšie.
- Zistite koľko kúpyschopných zákazníkov je na trhu
- Zistite koľko produktov dokážete na trhu predať
- Zjednodušte a upresnite si plánovanie odbytu a výroby
- Ľahko si naplánujete finančný rozpočet a predpokladané zisky
‘’Marketing without data is like driving with your eyes closed.’’ D. Zarella