V minulom blogu sme si vysvetlili, Čo je to Integrovaná Marketingová Komunikácia (IMK).
Vieme, že IMK je spôsob alebo prístup k marketingovej komunikácii, ktorý obsahuje všetky formy komunikácie, formáty obsahu a typy komunikačných kanálov a médií, ktoré majú spolupracovať a synergizovať a vytvoriť akýsi ‘’orchester‘‘ tvorený rôznymi komunikačnými nástrojmi, ktoré ‘’hrajú’’ za rovnaký firemný cieľ.
Reklama je najznámejší a spopularizovaný pojem. Často je nahrádzaná za pojem marketing medzi laikmi ale čo je ešte smutnejšie, aj medzi špecializovanými agentúrami, ktorý tento zmätok pojmov a pokrivenie vnímania verejnosti ešte podporujú. Tým v konečnom dôsledku nepomáhajú ani sebe, ani dopytu po reálnom marketingu a už vonkoncom nie samotným firmám, ktorých použitie a vnímanie marketingu ako takého sa scvrkáva len na úroveň marketingovej komunikácie.
Uveďme to teda na pravú mieru...
Reklama je podľa marketingovej správnosti len podmnožina marketingovej komunikácie a je to časť komunikačného mixu do ktorého rovnocenne patrí aj PR, osobný predaj, podpora predaja a priamy marketing. Všetky sa líšia spôsobom, akým môže firma komunikovať a zároveň dosahovať svoje ciele na trhu. Reklama je teda veľmi malá časť marketingovej komunikácie a marketingová komunikácia je tiež iba malým zlomkom marketingu.
Ako vnímate reklamu a integrovanú marketingovú komunikáciu vo vašej firme? Používate tieto pojmy správne?
Napíšte nám vaše skúsenosti alebo ak sa chcete dozvedieť viac k danej téme, radi sa s vami podelíme o naše vedomosti a pomôžeme vám ich pretaviť do vašej úspešnej marketingovej komunikácie, ktorá vám prinesie želaný efekt.
Váš tím Efektívny Marketing
(obrázky zdroj: freepic.com)